Friday, November 20, 2009

TAKLIMAT KESELAMATAN





Salam

Rabu 18 November 2009 mpp zon 3 mengadakan taklimat keselamatan oleh pihak polis. Inspektor Zamri hadir memberi taklimat yang jelas.
Ramai wakil surau dan penduduk hadir termasuk wakil U12. Pertama kali juadah hidangan habis penuh barakah.

Dua aktiviti baru tercetus hasil perkenalan dengan dua orang warga zon. En sabri mengusulkan program kitarsemula sisa pepejal sementara En Khalid daripada U12 sedia berkongsi
tentang riadah berbasikal setiap pagi ahad.

Alhamdulillah masing-masing yang hadir berpuashati dan menerima jawapan yang baik daripada inspektor. Program di pengerusikan oleh Dato' Muhammad Safaruddin dibantu oleh en Norazizan yang menjelaskan peranan Skuad Aman adalah sebagai teman dan tidak sekali-kali mengambil peranan pihak Polis, Jais, Penguatkuasa MBSA atau sukarelawan rukun tetangga.

Dengan tertubuhnya Skuad Aman semua nama-nama sukarelawan akan di kemukakan kepada pihak Polis dan Jais. Ini adalah untuk mengelak daripada mana-mana pihak memburukkan imej Skuad Aman berikutan tingkah laku mereka yang bercanggah. Tambahan semua rondaan akan di syaratkan berjadual dan di bawah pengetahuan pihak Polis serta di wakili sekurang-kurangnya 10 ahli supaya berlaku sikap nasihat menasihati.

No comments:

Post a Comment