Wednesday, December 30, 2009

PESERTA KOMPANG SEKSYEN 7 DI RAIKAN




salam sejahtera




MPP Zon 3 dengan kerjasama NGO Pertubuhan Mawaddah Malaysia dan Surau Attaqwa telah berjaya mengadakan program motivasi 'Luqmanulhakim' pada 25-26 Disember 2009.


Peserta program khusus kepada pemain kompang kumpulan yang juga bernama LuqmanulHakim. Ramai ibu bapa yang menyatakan ini pertama kali anak-anak mereka menghadiri program luar anjuran sekolah dan harapan penaja ialah mereka dapat manfaat untuk di jadikan panduan dalam kehidupan seorang ramaja.


10 ciri akhlak yang di asaskan dalam surah alquran Luqman termasuk mentauhidkan Allah, berkhidmat kepada dua ibu bapa, bersyukur, beramal soleh dan menjaga akhlak berkomunikasi. Amat mencabar nilai-nilai yang ingin di terapkan kerana budaya yang ada dalam masyarakat adalah menggalakkan sebaliknya.


Kehadiran Vip Adun dan ahli parlimen Shah Alam memberi suntikan semangat. Harap-harap sumbangan dapat di perolehi untuk menyediakan baju uniform kumpulan LuqmanulHakim. Pesan fasilitator dan semua yang berucap ialah 'bersyukurlah' ini juga pesan Luqman kepada anaknya yang di abadikan dalam AlQuran...semoga dengan anak-anak di ajar bersyukur menghargai nikmat penciptaan dan limpahan rahmat bahawa ada orang yang masih ingin membimbing mereka program akan menempa kejayaan insyaAllah.

Harapan saya semua AJK MPP, PMM, Skuad Aman dan ahli masyarakat dapat bekerjasama kerana medan amal terbuka luas untuk anda membantu genarasi akan datang. Sebesar zarrah pun amal jangan kita ragu akan mendapat balasan, begitu juga kalau ada usaha yang ingin menggagalkan usaha baik juga akan dapat hasilnya kelak. Waallahu'alam


No comments:

Post a Comment