Thursday, December 10, 2009

SOP (STANDARD OFFICE PROCEDURE) SKUAD AMAN

Salam

Khamis 10 Disember 2009 jam 10 malam satu perbincangan mengenai SOP Skuad Aman (SA) telah di adakan. Perbincangan di ketuai Penyelaras SA Dato' Muhammad Safaruddin Sidek. Kehadiran agak kurang di sebabkan ramai yang bercuti sempena cuti keputeraan DYMM Sultan Selangor.

Apa pun perbincangan telah mencapai matlamat menyediakan kaedah melaksanakan tugas SA yang bermula secara serentak dengan siapnya SOP termasuk taklimat oleh pihak JAIS. Harapannya sebelum 31 Disember akan tertubuh satu pasukan mantap yang akan di bekalkan dengan vest yang di simpan di surau atau di MPP bagi mengelak penyalahgunaan. Pihak surau di minta menyediakan senarai sukarelawan SA dengan maklumat yang lengkap. Semua dokumentasi perlu di selaras oleh MPP. Setiap sebelum dan selepas rondaan SA akan di laporkan kepada pihak polis dan jais.

Pengerusi MPP mengucapkan tahniah dan syabas kepada team pengasas SA khususnya encik NorAzizan dan Dato' Muhammad Safaruddin yang komited menjadikan SA satu kenyataan hari ini. Pihak MPP telahpun menydiakan bujet RM2500 untuk pelancaran SA dan 40 vest telapun di tempah dan di jangka siap pada hari Khamis akan datang.

Di akhir perbincangan semua yang hadir memohon agar SA di berkati dan mendapat keredhaan Allah. Ia merupakan amal soleh yang berteraskan ayat AlQuran bermaksud: Kamu (umat Islam) adalah umat terbaik yang di keluarkan di kalangan manusia, menyuruh melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran serta beriman kepada Allah. Dengan keimanan yang tinggi ikrar SA menjadikan seksyen 7 kawasan yang di segani akan dapat di capai insyaAllah.

No comments:

Post a Comment